Na czym polega profesjonalna regeneracja pomp wtryskowych?
Pompa wtryskowa to najważniejszy element konstrukcyjny każdego silnika wysokoprężnego. Odpowiedzialna jest za przeniesienie płynu paliwowego do wtryskiwaczy pod właściwym ciśnieniem. To właśnie ona jest źródłem wszystkich kłopotów ze spalaniem oleju napędowego, które pojawiają się na przykład w przypadku zalania silnika. Płyn paliwowy przenika wtedy do układu kierowania i wycieknie.
Proces regeneracji pomp wtryskowych
Jest to procedura dość czasochłonna, ponieważ należy rozebrać pompę i dokładnie wyczyścić wszystkie elementy, które mogły zostać uszkodzone przez płyn paliwowy. W przypadku awarii pompy wtryskowej niezbędne jest także odpowiednie jej naprawienie. Niekiedy konieczne jest wymienienie całego układu wtryskowego. Po takiej awarii konieczna jest profesjonalna regeneracja pomp wtryskowych.
Awaria pompy wtryskowej polega na przeciekach w okolicach wtrysku. W takim przypadku, płyny użytkowe zamiast do silnika trafiają do kanałów kolektorowych. W okolicach tego typu usterki możemy zauważyć czarne ślady na kolektorze. Warto wiedzieć, że awaria pompy wtryskowej może być spowodowana uszkodzeniem czujnika temperatury, który reguluje przepływ płynu chłodzącego. W takim przypadku silnik przepuszcza powietrze. Przez co, pompa wtryskowa wystawiona jest na działanie wysokich temperatur. Warto zatem zadbać o prawidłowy przepływ płynu chłodzącego, aby silnik pozostał chłodny nawet podczas najdłuższych podróży.
Prawidłowy przepływ płynu chłodzącego
Wśród przyczyn wystąpienia błędu kodowania należy wymienić:
- uszkodzenie czujnika poziomu płynu w chłodnicy;
- uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego;
- uszkodzenie czujnika ciśnienia płynu chłodzącego;
- uszkodzenie czujnika czasu pracy.
Rozwiązanie problemu może być wykonywane wyłącznie przez wykwalifikowanego mechanika, który zajmie się zamontowaniem czujnika na swoim miejscu. W przypadku konieczności wymiany czujnika podczas dalszej jazdy należy wyłączyć silnik i udać się do mechanika.
Błąd kodu U0404 wskazuje na awarię czujnika położenia przepustnicy. Czujnik położenia przepustnicy jest odpowiedzialny za prawidłowe działanie silnika i wydajność skrzyni biegów. Przyczyny awarii czujnika położenia przepustnicy to:
- uszkodzenie przewodów i konektorów;
- uszkodzenie czujnika;
- uszkodzenie sterownika skrzyni biegów; uszkodzenie sterownika silnika.
W celu rozwiązania problemu należy udać się do mechanika, który zajmie się usunięciem awarii czujnika położenia przepustnicy.